Rakuten Gründer Mikitani stellt neues Buch „Business-Do“ vor

Rakuten Gründer und CEO Hiroshi „Mickey“ Mikitani hat sein drittes Buch in englischer Sprache veröffentlicht: Business-Do: The Way to Successful Leadership. Dieses Buch würdigt das japanische Ethos von Qualität und Disziplin und fasst 89 Prinzipien zusammen, die Mikitani im Laufe seiner bemerkenswerten Karriere gesammelt hat.

Business-Do ist ein Handbuch für das persönliche Glück, das dazu motiviert, Träume systematisch in die Tat umsetzen. Erfolg bedeutet für jeden etwas anderes, aber Autor Hiroshi Mikitani fasst die wesentlichen und universell gültigen Eigenschaften zusammen. In diesem Buch zeigt er wie man seine eigene Vorstellung von Erfolg im Job und im Leben verwirklichen kann.

Ein praxisnahes, persönliches Playbook direkt aus dem Kopf eines inspirierenden Wegbereiters also.

Mikitani führte Rakuten von seiner Gründung 1997 zu einer der weltweit größten E-Commerce-Plattformen mit einer immer noch schnell wachsenden globalen Präsenz, die Branchen wie Fintech, Messaging, digitale Inhalte und sogar Drohnen abdeckt. Dieses Buch beschreibt die Ideen, Gedanken, Handlungen und Philosophien, die Mikitani an die Spitze geholfen haben.

 Hier finden Sie weiterführende Informationen zum Buch:

https://rakuten.today/blog/business-do-blueprint-success.html

Kommentare zu Business-Do:

„Great learners make great teachers, and Mickey is one of the most committed learners I know. Here, he shares the rules, values, and strategies for business success that helped him become one of the world’s leading Internet entrepreneurs. Highly recommended!“

Reid Hoffman, co-founder of LinkedIn and co-author of the New York Times bestsellers The Alliance and The Startup of You

„In Business-Do, Mikitani-san illuminates a pathway for anyone to achieve business success. He mines his rich experience over the last 20 years building one of the world’s most amazing companies to reveal his guiding principles for turning dreams into reality. Mickey is creating the next generation of Japanese management excellence: a disciplined, collaborative work ethic and a mindset and passion to challenge the unknown and create new value that contributes to the world’s overall happiness. Don’t miss out on learning from a true master of the art and science of business.“

Marc Benioff, Chairman and CEO, Salesforce

„My co-founder and I benefit every day from Mickey’s leadership rules. He has the rare ability to combine humble servant leadership with aggressive action and appropriate risk taking. This book provides a fantastic guide for entrepreneurs and managers by outlining principles that have made Mickey one of the world’s most respected global business leaders. Leadership of the future must be more like Mickey’s: human, respectful, flexible, and persistent.“

John Zimmer, Lyft Co-founder and President

Business-Do is packed with practical tips for running a business as well as Mickey’s personal philosophy for work and life. His wisdom is relevant for startups and established companies alike.”

Ben Silbermann, CEO, Pinterest

Hier können Sie das Buch als eBook erhalten: Business Do – bei Kobo kaufen